top of page

Stephanie in Ischgl!


Relax if you can...!

Dat is de slogan van Ischgl. Nou, dat is zeker waar. Wat is er veel te beleven in de Oostenrijkse wintersportplaats Ischgl! Omgeven door traditionele, warme en uitnodigende hotels vind je kleine en exclusieve winkels zoals Bogner en Zangerl In deze gezellige straatjes kan iedereen zich vermaken. Het uitgebreide skigebied is natuurlijk de meest voorname reden om naar Ischgl af te reizen. Maar ook zien en gezien worden speelt hier een belangrijke rol.
Daar stond ik dan, geen warm zand, maar koude, glinsterende en krakende sneeuw onder mijn voeten.

 

Ischgl in het kort

  • Autoluw centrum met veel winkels

  • Knallende après-ski tot in de vroege uurtjes

  • Uitgestrekt skigebied voor zowel beginners als gevorderden

  • Sneeuwzeker skiën omdat 90% van de pistes boven de 2 km ligt


 

Traditioneel maar ook hip!

Wanneer je in Ischgl loopt waan je je in een traditioneel Oostenrijks dorp met typisch Oostenrijkse huizen. In Ischgl zelf rijden niet veel auto's en daarom nodigen de straten uit om te flaneren en een wandeling te maken. Je ziet voornamelijk luxe winkels in het dorp, zoals Bogner en Zangerl. En je hebt er echt het gevoel dat iedereen elkaar kent omdat men ieder jaar weer op bezoek komt in Ischgl.

Na het skiën speelt de après ski natuurlijk een belangrijke rol. Voor iedereen die exclusief wil feesten is de Trofana Arena the place to be. Ga je meer voor de Oostenrijkse gezelligheid dan moet je echt naar de Trofana Alm gaan. Een DJ zorgt voor de juiste muziek en om nog een plaats te krijgen in deze naar hout en champagne ruikende bar, moet je er echt op tijd bij zijn!

Het absolute hoogtepunt in Ischgl is de opening van het skiseizoen met de Top of the Mountains Concert. Elton John, Anastacia, The Beach Boys en vele andere muziek grootheden waren hier al te gast. Dit jaar mocht ik er ook bij zij en dik ingepakt was ik bij het optreden van de Duitse band PUR!



Een paradijs voor wintersportliefhebbers

De mensen die mij kennen, weten dat ik niet zo van de kou en sneeuw hou, maar dat ik graag in de warme zon zit met een cocktail in mijn hand met knisperend zand onder mijn voeten... Maar wow!! Wat ben ik onder de indruk van de met sneeuw bedekte, glinsterende bergtoppen! De bergen in de winter zijn geweldig! Met de moderne 18 persoons gondel – de Silvrettabahn – gaat men vanuit Ischgl naar boven. Wat een rust heerst daar wanneer je boven komt. Daar stond ik dan, geen warm zand, maar koude, glinsterende en krakende sneeuw onder mijn voeten. Het panorama uitzicht was adembenemend en de frisse berglucht gaf mij veel energie.

Voor skiërs en snowboarders is het daarboven een echt paradijs! In de bergen is alles zo rustig, men hoort alleen de ski´s en snowboards over de piste naar beneden glijden. Een absolute highlight is de afdaling naar Samnaun. Dit belastingvrije Zwitserse dorp nodigt niet alleen uit om lekker te gaan winkelen, ook om heerlijk te vertoeven. Met een warme chocolademelk in de hand genieten van het prachtige uitzicht op de Schmuggleralm, of met een lekker bord Käsespäzle in het dorp. Als ik daar aan terugdenk, krijg ik spontaan weer trek en wil ik opnieuw aanvallen! Het beste panorama uitzicht vind je bij de Alp Trida Sattel. Hier komt ook de gondel uit Samnaun aan wanneer je op de weg terug bent.


 

Langste afdaling van Tirol

Omdat Ischgl zelf een autoluw dorp is, vind je aan de rand van het dorp grote parkeerplaatsen. Dagjesmensen en mensen uit de omgeving parkeren hier hun auto om het skigebied van Ischgl, Silvretta Arena, te ontdekken. Wat leuk is om te vermelden is dat de pistes rondom Ischgl zeer sneeuwzeker zijn. Dit komt onder andere doordat 90% van de pistes zich boven de 2.000 meter bevindt.

Wist je ook dat Ischgl de langste afdaling van Tirol heeft? Tussen een hoogte van bijna 3 kilometer en 1.400 meter vind je een 11 kilometer lange afdaling: De 'Eleven' piste. Dit is één van de langste afdalingen in Oostenrijk. De piste start op de Greitspitze. Het eerste stuk van de piste is zwart, daarna is de piste rood tot aan het eindstation.

Brede, glooiende en eindeloze pistes zorgen ervoor dat iedere wintersporter, van beginner tot gevorderde, de mooiste tochten kan maken. Ondanks het kleine aantal blauwe pistes (16%) is het skigebied daarom niet per se moeilijk te noemen. Brede pistes en de hoge ligging zorgen voor een vaak verse en egale sneeuwlaag, dus ook voor beginnende wintersporters is het skigebied van Ischgl erg geschikt!

Wanneer het wat rustiger is op het werk, dan ga ik wellicht wat ski-of snowboardlessen volgen in de skihal in Neuss en ga ik zeker terug naar Ischgl. En, wat doe jij?



Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor een wintervakantie naar Ischgl? Neem dan contact met ons op!


17 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page